2010-02-21

Halloj!!
Då var det söndag igen då....skönt! Men att det ska va så fruktansvärt mkt snö!!! Nu är det inte roligt längre.....Är såå trött på att skotta så man får kramp i armarna, o min lilla bil som fastnar i minsta lilla snösamling hemma på gården. Funderar allvarligt på att emigrera till nånstans där det inte finns snö.....


Bor man i ett gammalt trähus så är det INTE roligt när det blåser kallt, för då kan jag lova att det känns av....Men jag börjar bli van att gå runt i dubbla mysbrallor o tre tröjor på.....jättekul...NOT!!!


Hur som helst så blev det en loppisrunda i går igen, o denna gång blev det faktiskt några fynd.

Bland annat denna gamla visp......




Och några dessertskålar i glas för 10:-/st, o en sån där brödnagg som jag letat efter läänge! Endast 5:-!!!


Ibland har man tur och hittar gamla vackra böcker, som här, den stora boken är faktiskt ett engelskt lexikon från 1925. Inköpt till priset av 5:-!!!




Och i butiken har det kommit in fler vårnyheter, bl a de här fina pärlhyacinerna i plast, men som är riktigt fina.





Har äntligen fått upp mina gamla släktfoton som legat o dammat länge. Kul när man hittar gamla ramar i olika storlekar....

Jaha, nu måste man ut o skotta av bilen så man kommer ut i morgon. Sen är man djupfryst resten av dan.....Kommer ni ihåg "Pablo", pingvinen som alltid frös?? That´s me!!! :))

Linda

2 kommentarer:

  1. Men titta vilka fina fynd! Böckerna var riktigt fina ",

    Din stackare som fryser så!! Du får trösta dig med att du blir varm av att skotta *hihi*

    Må så gott!! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ah... Min visp!! Nu kanske jag inte behöver köpa någon ny elvisp längre.. :)

    SvaraRadera