2009-11-29

Nu är det snart jul.....och idag startar den med mysiga 1:a advent, man får tända första ljuset, o äta lussebullar & pepparkakor! Idag har jag faktiskt tagit mig tid o bakat 40 st lussebullar innan jobbet, ni vet väl att Almas Rum har öppet även söndagar nu i december, 12-16??



......det är ju så gott med saffransbröd, undrar bara om de räcker till jul, brukar ju ta slut lagom till Lucia, haha....:)

Ni anar inte hur mkt pepparkakor jag mumsat i mig redan....men det är ju sååå gott!! Jag brukar testa olika sorters pepparkakor, en del smakar INTE pepparkaka...men de flesta är ju goda. Har just testat Nyåkers, o de var absolut ok! Vilken sort gillar ni?? Finns det någon ännu godare som jag missat?? :)) Hör av er med tips!!



Lite adventspyssel med hyacinter, skålen är loppisfynd, 5 kr, passar perfekt till ett arrangemang!!



Hyacinter kan man sätta i nästan vad som helst, som här, små glasskålar. Tycker det är vackert när man ser löken.......




*****************************************************


Lite nyheter från butiken, jättefin serie i Kina-look. Finns kanna, skål, tandborstmugg, tvålpump samt kruka!! Riktigt fin blå. Jag gillar inte sånt här Kina-porslin egentligen men just detta var så fint!!


Ha en riktigt trevlig första-advents-kväll, o glöm inte pepparkakorna!! :))
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar