2010-10-11

Boktips, jobb m m......

Då va det måndag igen......fick just ett mejl med erbjudande om denna vackra bok. Någon som har den?? Man vill ju alltid bläddra i en bok o se innehållet...men det lilla jag sett verkar lovande. Man kanske skulle slå till??

"Sjarmerende Jul" av Ellen Dyrop

Idag var ju även första dagen på mitt nya jobb! Jobbigt att kliva upp sååå tidigt, men van vänjer sig nog. Mycket att lära, men det känns toppenbra!

Många frågar om jag saknar butiken, men nej inte direkt.....speciellt inte med tanke på att man i princip blev utkastad av de f d butikskollegorna. Då jag försatt mitt bolag i konkurs, skulle en inventering göras sista dagen av de kvarstående varorna. Jag förklarar att inget ska röras, för att vara tydlig....men icke! Jag hann väl knappt gå ut genom dörren innan ALLA mina tillhörigheter hade packats ner i en kartong, t o m en toa-pappersrulle som jag inhandlat för gemensamt bruk har man plockat fram. Till och med gamla skurhinkar, som stod i lokalen innan min tid. Det var väl snällt.....:/

Dessutom har man ringt upp min konkursförvaltare för att kolla upp vem, var och när resterande grejer skulle hämtas. Ogillades skarpt av konkursförvaltaren kan jag säga.....

Dagen för avhämtning av de sista grejerna som utfördes av en auktionsfirma, blev helt absurd....jag fick inte ens möjlighet att visa auktionskillen vilka grejer som skulle hämtas, innan nyckeln i princip rycktes ur handen på mig.....Det var tydligen j-igt bråttom att bli av med mig.....Jaa ni, det finns människor som inte drar sig för någonting eller som inte kan visa respekt för andras saker.....

Men men.....tur att man nu har hyggligare kollegor runt omkring sig....det tackar jag för.

Nej, nu måste jag elda lite i spisen....burr va kallt det är ikväll.

Blir nog lite trevliga bilder senare i veckan....

Tjing!!

4 kommentarer:

  1. Hej

    Ja det var inte snällt av dem.
    Hoppas du får det kanon på det nya jobbet i stället.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Med tanke på hur jag sett dig agera mot oss andra butiksägare i stan så är jag inte ett dugg förvånad ..som man bäddar får man ligga kära du!

    SvaraRadera
  3. Jaa du Ann-Britt, du får tro precis vad du vill och tro på alla rykten. Men vad exakt är det jag GJORT konkret mot andra butiksägare?? Eftersom jag har kontakt med så gott som alla butiksägare i stan,så förstår jag inte vad du menar. Jag öppnade inte min butik för att störa dig, ibland vill man liksom förverkliga en dröm.....Konstigt att du "sett" mig "agera"??.....Tor inte att du heller skulle vilja att någon rotade runt bland dina grejer utan tillåtelse. Som sagt, man väljer själv vilka rykten manvill tro på...vill man veta sanningen kan man fråga personligen! Jag svarar gladeligen på alla frågor....
    Linda

    SvaraRadera