2009-09-01

Gokväll alla bloggvänner o andra....
Jag brukar aldrig skriva arga eller nedlåtande uttalanden på Almas Rum-bloggen, men nu måste jag skriva av mig lite, trots att jag inte är arg!!
Efter några kunders reaktioner har det kommit till mig att det skrivs mindre trevliga kommentarer om Almas Rum (kallat "konkurrenten") på en blogg. Det har påståtts att butiken flyttat 3 ggr på ett år, att vi "nya" inredningsbutiker sabbar det som andra byggt upp under lång tid, att vi norpar åt oss av deras leverantörer mm.
Jag vill därför klargöra att Almas Rum har flyttat 2 gg på 3 år, och i den nuvarande lokalen kommer jag att bli kvar. Att några varor finns i två butiker beror ju troligen på att man dels gillade samma sak samt att leverantörerna ofta säljer till flera på samma ort, vilket man kanske inte har nån aning om vid beställningstillfället. Blir man som butik då upprörd bör man ju kontakta leverantören istället för att klanka på den andra butiken.
Men då kan man ju samtidigt undra varför den arga butiken som vill vara ensam om sina produkter börjar ta in produkter som redan finns hos t ex Almas Rum....ja, ni, jag tror att kunderna handlar där de vill, och det är helt ok för mig.
Efter att ha fått vissa syrliga kommentarer om hur vi ska klara detta osv vill jag säga att anledningen till att butiken flyttat till större är att jag tidigare haft pyttesmå lokaler som inte haft något lager eller fikarum, vilket blir ohållbart i längden. Med de ökande sömnadbeställningarna så fungerar det inte att trängas med saker, möbler strykbord mm. Så mitt val stod mellan att stanna kvar i min lilla "vrå" eller att satsa på ett toppenläge.....Dessutom har vi märkt av en stor efterfrågan hos kunder på artiklar som jag nu kommer satsa på framöver, och JÄTTEMÅNGA gläds med mig för den nya satsningen.
Självklart är det läskigt med hög hyra, stora inköp osv, men mitt motto är att om man inte satsar något kan man heller inte vinna något. Provar man inte på får man inte veta hur det går.....Tack alla för ert stöd!!
Nog med tråk o tjat, nu vet ni alla hur det ligger till och varför butiken flyttat. Lovar att nästa inlägg blir som vanligt, med några trevliga rader samt bilder......
Tack för mig idag!!
Linda

5 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Jag tror mig veta vem denne "anonym" är och om det är så som jag tror så är du inte ensam om att bli angripen.... Stå på dig! Ni andra kommer vinna i längden.Vissa kanske måste bete sig så för att dom tror att det ska gagna dom själva? Sanningen finns alltid, det är bara lögnen som är påhittad! Lycka till med ditt!

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!
    Jo du, det stämmer, vi är flera som fått oss en eller flera "kängor" under åren, man blir så less av att en "kollega" som jag brukar kalla det, beter sig på detta sätt, påstår att jag desperat försökt lägga ordrar hos dennes leverantör i Danmark osv, vilket inte är sant. Denna leverantör kom gladeligen till Nora när jag startade och sålde in en hel del till mig, men nästa order hos dem stoppades på begäran av denna arga butiken. Fler lögner har man fått höra men det är mest tragist för den som sprider dem...det kommer att bli dennes fall tror jag!! Själv kör jag den ödmjuka stilen, det är min grej....:)
    Tack för ditt stöd!!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Hej, halkade in på din blogg när jag surfade runt. En "kollega/konkurrent" som beter sig på det sättet låter som att de är oroliga för konkurrensen. Jag älskar inredning och väljer alltid den butik jag trivs bäst i. Vissa danska märken finns i 90% av alla webbutiker, varför skulle det inte kunna finnas i flera butiker på samma ort ?? Fattar inte !!!
    Din konkurrent binder ris om sin egen rygg, tappar förmodligen kunder på detta !!
    Lycka till med din satsning och skit fullständigt i vad din kollega säger, de har samma möjlighet som du att välja ny lokal och bättre läge om det är det som oroar dem, troligen törs de inte satsa själva.

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med föregående talare!! Har hört många fler butiker som tycker likadant. Hon kanske är bitter över något, vem vet?! Jag älskar din butik o kommer hellre till dig o blir trevligt bemött :-)
    Stå på dig!!

    SvaraRadera
  5. Lycka till med Din trevliga butik! Lena B

    SvaraRadera