2009-09-03

Nyss inkomna lampkjolar med monogram, nu finns även en linnefärgad variant.....



Matchande runda kuddar, i vitt & beige, inte många kvar nu.....:)


Lite andra nyheter...runda goa hönor samt hjärtkrokar i trä...

För er kunder som frågat om vi har Ib Laursens grejer så har vi inte detta längre, vi gjorde en beställning från dem när Almas Rum startade, de trevliga säljarna Tomas & Lena kom med fullpackade väskor till mig o min kollega Barbro, då vi trodde vi var enda återförsäljaren på orten. Senare kom det fram att så inte var fallet. Men nu änvänder vi oss av andra leverantörer med lantstil istället. Hoppas ni gillar dessa oxå :)

Kram från ett regnigt Nora....

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Det kommer ju bli kanonbra för dig med den stora fina lokalen!. Du har ju så mycket sömnadsjobb också!! (har hört att du syr så fint) och det är ju toppen att ha något mer vid sidan om, jag klär ju om möbler som du vet,
    och jag skulle verkligen behöva större!!

    Vad synd att ni butiksägare inte verkar komma överens. Det är ju bra i vissa lägen att samarbeta också. Vi på "butiksstråket" har ju faktiskt annonser ihop ibland och det tycker kunderna är jättetrevligt!

    Lycka till med nya lokalen!

    Kram Elisabeth.

    SvaraRadera
  2. Hej Kvarnboden!
    Ja, jag har sett va fina möbler du fixar...:)
    Är ju trist när man blir anklagad för massa olika saker som inte är sant, man borde ta reda på sanningen innan man basunerar ut saker o ting i offentligheten, rykten är ju sällan sanna. Men vill man tro på det så så får man väl göra det. Jag vet ju i a f att jag aldrig varit otrevlig el hotat NÅGON butik el förtagare i Nora....men är man bitter så visst. Och är man så arg på konkurrenter ska man kanske inte ha butik....jag brukar själv skicka kunder till andra trevliga butiker! Även era ute på stråket....
    För mig för man sälja vad man vill, till vilket pris man vill, jag kör på min känsla o & idé, det har funkat hittills...
    Titta in nån dag! :)
    Linda

    SvaraRadera
  3. Tycker att du verkar ha en jättebra inställning till dina "kompanjoner". Fortsätt i den andan, tror att det lönar sig bättre än att antingen klanka ner på andra eller skryta om sig själv.
    LYCKA TILL med allt det nya =)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag var inne hos dig och köpte en kappa (metervara) med just dessa monogram, vore ju toppen att kunna köpa matchande lampskärmar! ;)
    Jag skulle vilja veta priset på både lampkjolar och kuddar.

    Mvh Tanja

    SvaraRadera
  5. Hej igen!

    Det är klart du ska gå på din känsla, det måste man ju, din butik återspeglar ju dig!!

    Ska försöka ta mig till Nora nå´n dag och hälsa på dig, (ska ju inte behöva vara så svårt, syrran bor ju där också..)men det är så förbaskat svårt att få tiden att räcka till. (Hann ju inte ens med Nora marken!!)

    Kram Elisabeth.

    SvaraRadera
  6. Tack ANONYM....ja, jag har aldrig varit arg på någon utan har en bra dialog med nästan alla våra inredningsbutiker....och kommer att forstätta använda uttrycket "kollega" ist för konkurrent...:)
    /Linda

    SvaraRadera
  7. Vad fina saker ni fått in igen. Jag och en kompis var på Noramarken i lördags och kikade in hos dig. Det var så mycket folk överallt, att jag föredrar hellre att åka till Nora en vanlig dag i stället.
    Kram Susanne

    SvaraRadera