2009-09-05




Sådär ja, nu har jag provat en ny kaka igen :)), det blev en nougatkaka! Gissa om den var god....men halva nougatbiten slank ju ner innan baket...nån mer som har samma problem?? :)

O självkart kan man ha.....VISPGRÄDDE till.....det är min grej....tyvärr eller vad man ska säga....men nu är det ju långt kvar till bikinisäsongen eller hur??


Här följer recept för den som blir sugen:


Rör ihop:

150 g rumsvarmt smör

100 g rumsvarm nougat

1,5 dl socker


tillsätt 3 ägg

2,5 dl mjöl

1 tsk vaniljsocker

0,5 tesked bakpulver


Grädda i 25-35 min i 175 grader.....

Smält 150 g nougat+ev lite blockchoklad och bred på som en glasyr. Tips: strö över lite hackade nötter.....


Trevlig fika!

___________________________________________



Å nu har ju äntligen min prenumeration på "Vakre Hjem" startat så denna ljuvliga tidning kommer nu direkt i min brevlåda.....man släpper allt o grottar ner sig på nåt mysigt ställe o bläddrar o bläddrar....sååå fint! Här kommer några bilder för dig som inte har tidningen....






__________________________________________________



Nya kuddfodral med tillhörande knyt-gardinlängder, nytt & färskt från Almas Rum...Ska försöka få med en bild på längderna snart.....I skrivande stund inte många kvar av den sandfärgade gardinen...verkar va populärt med lite murrigare färg nu på höstkanten....:)


1 kommentar:

  1. Fin blogg du har,jag gillar också den tidningen,där får man mycket inspiration:)ha det gott kram Eva

    SvaraRadera